Oświadczenie o dostępności
Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony: www.opsoborniki.pl
Data publikacji strony internetowej: 2019
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
1. Informacja o formacie plików:
Nie wszystkie udostępnione pliki posiadają informację o formacie.
Planujemy uzupełnić informacje o formatach plików.
2. Brak krótkich opisów do obrazów zawierających treści
Niektóre treści umieszczone w postaci obrazów nie posiadają krótkich opisów, które mogłyby zostać odczytane maszynowo.
Planujemy dodawać odpowiednie opisy w przypadku umieszczania tego typu obrazów.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 31.03.2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31.03.2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej, o których mowa powyżej.
Skróty klawiszowe
Brak
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ośrodka Pomocy Społecznej w Obornikach — e-mailowo na adres: pomoc@opsoborniki.pl lub telefonicznie 61 29 62 737.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
• swoje imię i nazwisko,
• swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
• dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
• opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej należy złożyć mailem (na adres: .pomoc@opsoborniki.pl) lub pisemnie w siedzibie (Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki.).
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego Ośrodka:
• Hanna Kniat-Szymańska — Dyrektor,
• Adres: ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki,
• mail: pomoc@opsoborniki.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl (https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej)
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich (https://bip.brpo.gov.pl/) i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Brak
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby: ul. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki,
Budynek Ośrodka Pomocy Społecznej – I i II piętro (bud.1) - dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami jest zapewniony poprzez windę dla osób z niepełnosprawnościami. Na piętrach budynku zapewnione są wolne od barier poziome przestrzenie komunikacyjne, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, w których prowadzona jest podstawowa działalność podmiotu.
Na II piętrze budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku brak jest barier pionowych przestrzeni komunikacyjnych.
Dzienny Dom Senior+ „Jagiellonka” (bud.2) - dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami jest zapewniony poprzez podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Parter budynku, w tym toalety, jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Brak jest natomiast wolnych od barier pionowych przestrzeni komunikacyjnych umożliwiających dostęp do piwnicy budynku.
Dzienny Dom Pobytu „Miły dzień” (bud. 3) – działalność prowadzona jest w pomieszczeniach piwnicznych, a dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami jest zapewniony poprzez podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.
Klub „Senior+” (bud. 4) – działalność prowadzona jest na parterze, a dostęp dla osób ze szczególnymi potrzebami jest zapewniony poprzez pochylnię dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku dostępna jest toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnością.
Przed wszystkimi budynkami dostępne są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do wszystkich budynków, w których prowadzona jest działalność Ośrodka można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nr 1 – przy ul. Piłsudskiego 76, zainstalowana została 1 pętla indukcyjna.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
Brak informacji wizualnych i głosowych oraz oznaczeń informacyjnych w języku Braille’a, a także oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.